Het is stil.... aan de overkant - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lotte Kranendonk - WaarBenJij.nu Het is stil.... aan de overkant - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lotte Kranendonk - WaarBenJij.nu

Het is stil.... aan de overkant

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 September 2013 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Een tijdje geen blog. Een tijdje waarin er veel, heel veel, dingen zijn gebeurd.

Even terug.. Eerste werkdagen gehad bij Papagayo en mijn gevoel was niet goed. Het was niet mijn bedrijf, niet mijn plekje, ik voelde me er niet thuis.

Ik dacht bij mezelf: wil ik dit? Voortkabbelen en elke dag met tegenzin naar mijn werk gaan? Nee, niemand wil dat. En dus ben ik direct op zoek gegaan naar een andere job.

De eerste vacature die ik voorbij zag komen was die van F&B (Food & Beverage) Supervisor bij het Santa Barbara Beach & Golf Resort. Dat leek me wel wat. Die avond een heel formulier ingevuld, wat nog aardig wat tijd en moeite kostte, en rond 11 uur de deur uitgedaan.

De volgende morgen om 5u had ik al een e-mail van de betreffende F&B Director: of ik hem even kon bellen. Uiteraard! Die dag was ik vrij en ben ik 's middags naar het Santa Barbara gegaan voor de eerste gesprekken. Ik ben er 3 uur lang geweest: een gesprek met de F&B Director, de F&B Assistent Director en de General Manager.

Een paar dagen later heb ik met de F&B Direcoter undercover gedineerd in 'SHORE' na een gesprek te hebben gehad met de HR Manager (personeelszaken). Het desbetreffende restaurant waarvan ik dan eventueel supervisor zou worden. Na het diner werd ik verteld dat zij mij heel graag binnen hun team wilden. Mijn work agreement opgestuurd gekregen, getekend en ontslag genomen bij Papagayo. Eerste schot: raak!

Inmiddels ben ik een maand werkzaam voor Santa Barbara als Supervisor van het fine dining 'SHORE' restaurant: regelmatig VIP diners en Site Inspections. Afgelopen week heeft mijn restaurantmanager een knie operatie ondergaan, wat betekent dat ik de volledige verantwoordelijkheid momenteel op mij neem: roosters maken, vakantie aanvragen regelen, wijn trainingen inplannen, afdelingsvergaderingen inlassen, F&B vergaderingen bijwonen, overtijd bijhouden, e-mails beantwoorden en alle rest die op mijn pad komt. It's all on me.

Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij dit bedrijf en leer elke dag. Het is een enorme uitdaging soms op de harde en soms op de zachte manier. We zullen zien wat dit bedrijf mij in de toekomst kan bieden! Ik heb de hoge baas 'Operations' van het hoofdkantoor in Texas al ontmoet en die 'is gonna keep an eye on me'.

Naast mijn werk geniet ik nu van twee vrije dagen in de week op het strand, aan het zwembad met aansluitend een drankje of etentje. Heerlijk.

Heel veel geregel is rond. Ik moet alleen in December nog mijn Antilliaanse identiteitskaart ophalen en over twee weken staat mijn eigen auto voor de deur: een ford explorer wit tweedeurs. Zo'n grote bak ja! Ik heb altijd al een witte Range Rover gewild, mijn droomauto. Dit komt al goed in de buurt.

Dan nog eens op zoek naar een wat luxere woonruimte en dan ben ik all set.

Voor nu een AYO (dat zeggen ze hier bij vertrek) en prettige dag!

  • 17 September 2013 - 18:19

    Carine Steinen:

    Lotte, wat fijn om te lezen hoe je het daar doet. En dat het je lukt. Je bent een kanjer. Blijf ook onder druk die aardige, rechtvaardige, vrolijke Lotte.
    Succes en veel plezier

  • 17 September 2013 - 20:59

    Silvia:

    Heee Lotte wat leuk weer een verhaaltje :)
    Mooi dat je het naar je zin hebt
    && we houden alles bij hier !
    Dikke knuffel ;) xx

  • 18 September 2013 - 09:36

    Judith:

    Leuk verhaal lot! Werkze en geniet :)

  • 18 September 2013 - 16:03

    Mama En Papa:

    Ja, wat was het stil aan de overkant! Maar daar ben je weer met een prachtig verhaal.
    Wat ontzettend leuk om te lezen en we zijn supertrots op jou!
    Liefs van ons

  • 19 September 2013 - 10:42

    Hans En Anita:

    Ha Lotte,
    We zullen vanuit deze kant de stilte even doorbreken. Leuk om je verslagen te lezen. Je gaat er al goed op vooruit wat betreft je auto. Dit is volgens mij beter en veiliger dan het rondscheuren op een scooter. Lekker verhaal met het wattenstaafje. Ben blij dat het hier voor andere doeleinden wordt gebruikt. Fijn dat je het naar je zin hebt nu op je werk. Je kunt nu echt verantwoordelijkheid nemen. Ook van het maken van fouten leer je weer en wie niet werkt maakt ze niet moet je maar denken. Dus go for it girl! Wij zijn hier druk bezig met het planten van hortensia's in de tuin. Ze krijgen genoeg water, want er valt iedere dag wel een bak met regen naar beneden. Verder de schuur opgeruimd en de nodige lekkere dikke spinnen tegengekomen. Ik ben er helemaal panisch voor. één keer zat er opeens een hele dikke zwarte op mijn schouder. Ik heb gerild, gegild, gedanst en ondefinieerbare bewegingen met mijn handen gemaakt. Mijn jas losgeknoopt, uitgetrokken en weggegooid. Daarna nog even nagerild. Ik zag de spin langzaam weglopen. Een dik zwart lijf met harige poten verdween tussen het tuingereedschap. Ik zal hem dus nog wel vaker tegenkomen. Jij zult er ook vast wel grote exemplaren tegenkomen. Geniet van de zon zee en het strand en natuurlijk ook van je werk. Een dikke knuffel van Hans en mij. Hartelijke groet, Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Lotte

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 43381

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Curaçao

25 Juli 2012 - 25 Januari 2013

Sint Maarten

08 Augustus 2010 - 13 Januari 2011

Mexico

Landen bezocht: