Too good to be true? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lotte Kranendonk - WaarBenJij.nu Too good to be true? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lotte Kranendonk - WaarBenJij.nu

Too good to be true?

Door: Lotte Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Juli 2013 | Curaçao, Curaçao

Bon dia lezers en lezeressen,

Het is weer zover, weer een vertrek naar het buitenland. Een ander vertrek dan de vele vorigen, dat wel. De vele vorigen waren mijn seizoenswerk in de Dordogne (Frankrijk), de Cote D'azur (Frankrijk), Lloret de Mar (Spanje) en mijn stages in Playa del Carmen (Mexico) en op het eiland Sint Maarten (Nederlandse Antillen). Deze vele vorigen waren voor het seizoenswerk hooguit twee maanden en voor mijn stages een maand of zes.

Een ander vertrek dan de vele vorigen. Dit keer geen twee maanden of een maand of zes. Dit keer: tijdsbestek onbekend.

Laten we beginnen bij het begin. Op donderdag 6 juli heb ik mijn scriptie ingeleverd bij de Saxion University of Applied Sciences in Deventer. Na vier jaar Hogere Hotelschool, waarvan de laatste vier maanden zwoegend om een top eindproduct neer te zetten.

Tegen het eind van de middag kreeg ik een bericht van mijn nicht Anne. Zij had vernomen dat ik afstudeerde en had een oude vriend van haar gesproken die toevallig mensen nodig had in zijn bedrijf. Deze oude vriend is toevallig de General Manager (GM) van het Papagayo Beach & Lounge Resort op Curaçao! Zij vond dit wel iets voor mij en ik ook!

Na de GM een berichtje gestuurd te hebben, vroeg hij of hij mij even kon bellen. Dit gebeurde twee dagen na de dag dat ik mijn scriptie inleverde. Die zaterdag hebben we een leuk gesprek gehad en eigenlijk was de vraag: wanneer kun je komen?

Na ontvangst van een voorstel en alles even op een rijtje gezet te hebben, heb ik een definitief akkoord gegeven. Dit alles betekent dat ik over 2 dagen ga emigreren naar het prachtige Caraïbische Curaçao.

Zo heb ik nog twee weken de tijd om het één en ander on island te regelen. Ik moet bijvoorbeeld een GGD keuring ondergaan voor ik aan het werk mag. Dit omdat ik met eten en drinken werk. Verder moet ik een werkvergunning aanvragen, nog wat dingen rondom mijn huisje en transport in orde maken.

Op 25 juli start mijn eerste werkdag. De eerste twee maanden werk ik operationeel in de Beachclub van het resort. Na deze twee maanden stroom ik door tot supervisor van dit departement.

Mijn spullen liggen klaar, morgen moet het alleen nog in mijn koffers. Ik mag twee koffers van 23kg meenemen, dat wordt nog spannend.. En dan dinsdag om 15:45 het vertrek vanaf Düsseldorf International.

Met in mijn achterhoofd dat ik misschien wel nooit meer in mijn ouderlijk huis mijn make-upje opdoe in mijn badkamer, de straat uitloop het bos in met de hond en achter mijn laptop kruip aan de eettafel. Het kan namelijk zo zijn dat ook mijn ouders binnen mijn onbekende tijdsbestek overgaan naar hun huis in Frankrijk.

Nog even dubbel genieten dus!

  • 07 Juli 2013 - 22:32

    Irene:

    Heel veel suc6 en ook een beetje plezier daar. Geniet ervan. We lezen op FB wel hoe je ervaring daar zal zijn. Aan het weer zal het niet liggen denk ik :-)

  • 07 Juli 2013 - 22:36

    Lyanne:

    Jaaaaaa binnen enkele uren is het dan zover! Super spannend en ik ben echt mega benieuwd hoe je het daar zult hebben en zult ervaren. Ik weet iig mijn vakantie bestemming voor 2014!!! Muhaha dikke kus xxxxx geniet nog van je laatste dagen hier! En wie weet wat de toekomst allemaal gaat brengen

  • 07 Juli 2013 - 22:51

    Laura:

    Heel veel plezier !! Ik kom je graag een keertje opzoeken HEP buddy!! Super veel liefs en geniet !!

  • 07 Juli 2013 - 22:55

    Anne:

    Heey! Geniet er van Lotte en ik wil je een fijne reis wensen. Ik hoop dat het je super gaat bevallen. Toi toi toi! Xxxx

  • 08 Juli 2013 - 00:44

    Marijke:

    Hoi lieve Lotte,

    Waar familie al niet goed voor kan zijn hè. Het is echt een super ervaring en ik hoop dat je er een top tijd gaat beleven. Ik ga je ook zeker een keer opzoeken!!
    Heel veel succes en geniet ervan.

    Xx

  • 08 Juli 2013 - 03:17

    Moniek:

    Echt te gek Lotte! Ik ga morgen mijn laatste dagje nog even relaxen bij papagayo, zo tof daar! En wat een gek idee dat jij daar dan gaat werken... Heel veel plezier meid! Liefs, Moniek

  • 08 Juli 2013 - 13:31

    Donovan:

    Wat een mooi verhaal! Zo krijgt je leven een totaal andere wending, iets wat je al een lange tijd wil! Weg uit dit koude kikkerlandje!!

    Ik wens je al het goeds toe en ik hoop dat je het naar je zin mag hebben!!
    Mocht je nog een keer weer terug komen naar NL (terug de kou in...) je hebt mijn 06 en in Friesland staat altijd de deur voor je open!!

  • 11 Juli 2013 - 12:36

    Dagmar:

    Hey meis, ik ben zo trots op jou en blij voor jou dat je deze kans krijgt! Tegelijkertijd ben ik ook was somber gestemd want ik genoot van het feit dat we elkaar weer regelmatig konden zien! zo jammer dat ik je niet meer voor je Curacao avontuur heb kunnen zien! Je bent en blijft mijn karma chick! En ik denk zo veel aan je! Het feit dat ik hier in La France zit heb ik aan jou te danken en daar ben ik je enorm dankbaar voor! :)

    Geniet van de tijd daar en wie weet wat de toekomst voor ons in petto heeft.... misschien zien we elkaar wel weer sneller dan je denkt.....

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Lotte

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 43382

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Curaçao

25 Juli 2012 - 25 Januari 2013

Sint Maarten

08 Augustus 2010 - 13 Januari 2011

Mexico

Landen bezocht: