De eerste dagen on island! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lotte Kranendonk - WaarBenJij.nu De eerste dagen on island! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lotte Kranendonk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen on island!

Door: Lotte Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Juli 2013 | Curaçao, Curaçao

De eerste dagen on island en al een hoop, een heeeele hoop geregeld en gebeurd!

De vliegreis, ik kan iedereen aanbevelen met Air Berlin te vliegen! Wat een heerlijke maatschappij. Persoonlijk vind ik deze zelfs beter dan KLM/Air France! De hele vlucht wordt je netjes gehydrateerd en ook de maaltijden zijn smakelijk.

Na een 10 uur durende vlucht kwam ik aan op HATO. Zo snel als ik het vliegtuig in mocht (Groep A, YES!) Zo lang duurde het voor ik eruit kon. Groep A betekende achterin het vliegtuig zitten en dus aansluiten in de ellenlange rij voor immigratie. Helaas geen Crew/Dutch Citizens rij als op Sint Maarten..

Na een poosje in de rij mocht ik ook door van die aardige meneer en kon ik mijn koffers ophalen. Ook die waren allebei netjes aangekomen! Toen ik naar buiten ging stond mijn makelaar Linda al op me te wachten met een 'Bon Bini Lotte'! Linda is ook geboren en opgegroeid in Epe dus we zaten al lekker te kletsen over 'T Olde Nest, De Vossenberg, De Klaverkamp enzovoorts.

Zij heeft mij samen met haar vriend netjes afgeleverd bij mijn huis met een koelbox met eten en drinken. Wat ruim! Was het eerste dat ik dacht toen ik mijn huis binnenstapte, heerlijk. Met adrenaline te over ben ik meteen begonnen met het hier en daar inrichten. Daarna voor het eerst in mijn nieuwe bed. Dikke jetlag en dus de volgende dag om 6u wakker!

Ik ontving een smsje van Linda of ze me even moest ophalen en bij de scooterverhuur moest droppen. Graag! Eenmaal gearriveerd bleek dat haar afspraken niet doorgingen en hebben we vast incognito bij Papagayo een cappuccino gedronken. Ook uiteraard meteen even bij de AH geweest, het ruikt er zelfs naar de AH, no joke! Hierna heeft zij me bij Skoeters achtergelaten, waar ik een supercoole retro scooter heb gescoord die met een huur-koopcontract na zeven maanden mijn eigendom is!

Freedom! En dus lekker boodschappen gedaan bij Vreugdenhil. Basically alle producten zijn van de Spar, wat betekent dat ik helemaal niets uit Nederland ga missen behalve mijn familie en vrienden! Zelfs de Mora snacks lagen in de vriezer. Toch binnenkort maar ergens een frituurpan scoren! Toen ik bij de kassa kwam in mijn Papiaments: Bon Notti. Heel verhaal terug, geen idee. Oh karretje mag niet mee naar buiten! Sorry Dushi!

Je bent hier overal een Dushi, heerlijk!

Gisteravond heb ik de landlady en haar vriend ontmoet. Mijn huis staat op haar terrein. Een ontzettend lieve Curacao'se vrouw. Vanmorgen al gezellig op de koffie met broodjes geweest en gekletst over van alles en nog wat. Ook heb ik gister de schoonmaakster ontmoet uit St. Vincent. Van haar moet ik meer eten. Toen zij mijn scooter zag, vond ze dat ik nog meer moest eten anders kon ik dat ding niet aan.

Vanmorgen naar UTS geweest en een internetabbo geregeld. Binnen 10 dagen word ik gebeld en komen de monteurs het aanleggen. Uhuh, ik ben benieuwd!

En toen was het tijd om naar Papagayo te gaan! Alle papieren rondgemaakt, gezellig gekletst met de manager van de Beachclub. Wat een leuk bedrijf, ik heb er onwijs veel zin in om daar over twee weken te beginnen!

Tot die tijd nog lekker mijn koffers uitpakken en meer dingetjes regelen, chillen op de antillen!


  • 11 Juli 2013 - 23:54

    Cleo:

    Wat heerlijk Lotte!! Geniet er van meid!! Dikke kus!

  • 12 Juli 2013 - 07:23

    Kippie:

    Super gaaf allemaal om te lezen geniet ervan!=)

  • 12 Juli 2013 - 08:21

    Manon:

    Hee lotte, wat leuk om weer alles te lezen. Geniet ervan ! x ons.

  • 16 Juli 2013 - 13:28

    Mama:

    Lieve Lotte, wat een mooi verhaal!
    Het komt wel goed met jou daar!!

    Groeten uut Wissel

  • 17 Juli 2013 - 11:14

    Monique:

    Klinkt als een super goed begin!! Ga je volgen. Dikke xx en knuf Mona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Lotte

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 43378

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Curaçao

25 Juli 2012 - 25 Januari 2013

Sint Maarten

08 Augustus 2010 - 13 Januari 2011

Mexico

Landen bezocht: